В Україні система навчання мистецтву балету не дозволяє підготувати конкурентоспроможних зірок сучасного балету, які можуть виконувати модерн або контемпорарі. Таку думку висловила українська прима-балерина Катерина Кухар після участі в якості журі в Берліні на Міжнародному конкурсі Tanzolymp.

Фестиваль проходить на протязі 17 років в якому представники з усього світу демонструють свої здібності та досягнення своїх шкіл. Катерина Кухар в якості журі на фестивалі Tanzolymp оцінює конкурсантів з 2015 року. Цього разу після фестивалю вона поділилася своїми думками і тривогами щодо майбутнього українського балету, а також окреслила деякі тенденції.

"Стурбована майбутньою долею українського балету. Накопичилося дуже багато проблем, які вимагають негайних рішень і реформ.Наші діти продовжують займати призові місця в силу невичерпного таланту нашої нації, але в сучасному танці дуже сильно поступаються колегам з інших країн. Освітня система в нашій країні залишає бажати кращого. На сьогоднішній день ми не можемо надати кваліфікованих фахівців, а з огляду на, те, що репертуар зарубіжних театрів становить 50%, а то і більше модерну і сучасної хореографії і - це важливе питання! ", - зазначила народна артистка України в своєму Інстаграм.

Зокрема, за її словами, Київське державне хореографічне училище не дає повного спектра потрібної освітньої бази.

Популярні новини зараз
ПриватБанк може оштрафувати майже на 100 тисяч гривень Пенсії, соцвиплати та субсидія: яку допомогу можна отримати у 2026 році Термін дії – 30 днів: у ПриватБанку зробили важливу заяву для власників карток Нові правила для субсидіантів: за що можуть скасувати допомогу
Показати ще

Також, підбиваючи підсумки фестивалю в Берліні, Кухар зазначила ряд тенденцій сучасного танцювального мистецтва.

"З кожним роком хлопчиків в балеті стає все менше і менше. Здається, чоловічий класичний танець взагалі потихеньку вимирає. Серед тисячі конкурсантів було всього близько 10% чоловічої статі", - розповіла прима-балерина.

"Сучасний танець багатьох учасників на жаль нагадував не дуже вдалий гімнастичний номер: з елементами балету та акробатичними трюками. Танець, позбавлений смислового навантаження, душі, логічних переходів і зв'язок - не має ніякої цінності. Великий акцент ми з членами журі, робили на тому, що танець не може існувати SEPARATELY від музики. Музика окремо - танець окремо. у деяких артистів вона как-будто існувала в іншому вимірі і її звуки ніяк не "заважали» конкурсанту рухатися в своєму ритмі ", - поділилася Кухар.