Віталій Дроздов у цьому році вперше приєднався до складу журі Національного відбору на Євробачення 2020. Він разом з Андрієм Данилком та Тіною Кароль оцінював виступи учасників.

Віталій - один з найвпливовіших українських радіо - і музичних експертів. Вже багато років він є генеральним директором "Хіт FM" та генеральним продюсером радіохолдингу №1 в Україні "ТАВР Медіа", який включає 6 радіостанцій: Хіт FM, Русское радіо Україна, Radio ROKS, KISS FM, радіо RELAX і Мелодія FM.

Судді Нацвідбору на Євробачення 2020
Судді Нацвідбору на Євробачення 2020

В інтерв'ю Знай.uа Віталій Дроздов висловив свою думку про те, чому букмекери відводять Україні таке низьке місце на Євробаченні (не у 20-ці навіть) і чи є шанси у представника Росії Little Big. Крім того, Віталій прокоментував початок співочої кар'єри Володимира Остапчука і зізнався, чи є у нього свої улюбленці в шоубізнесі.

Віталій, вже стихли суперечки про переможця Нацвідбору на Євробачення 2020, гурт Go_A. Поки що у рейтингу букмекерів Україна займає 27 місце (на 12 березня). Як думаєте, чому так низько оцінили букмекери нашу країну?

Популярні новини зараз
Почекайте з покупками: виплати пенсій затримають Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Розписуватися буде не потрібно: коли повістка вважатиметься врученою
Показати ще

Я не дуже розумію, чому ми повинні стільки уваги приділяти букмекерам, які з усіх сил намагаються розігрівати інтерес до цієї теми, щоб заробити на цьому? Це їх робота, бізнес, чим більше ми з вами про це сперечаємося, тим товщий їх гаманець, не більше того.

Не переоцінюйте експертність букмекерських ставок, які чуйно реагують на настрої натовпу, думку якої самі ж букмекери і розхитують. Тому що саме при такому розкладі люди роблять більше ставок. Саме в цьому суть цього бізнесу, а не в експертному прогнозі. Так що, давайте не переоцінювати букмекерські ставки. Ні Джамалі, ні Руслані вони не пророкували перемогу.

Але якщо говорити не про букмекерів, а про Go_A і наші переживання за успіх або неуспіх нашого гурту в Роттердамі, то це інше питання.

Згадайте: до фіналу Нацвідбору і, вже тим більше, до півфіналу, на гурт теж ніхто не ставив. Але він переміг. Очевидно, в одній точці часу і простору, під час їх фінального виступу, зійшлася якась магія і містика, яка підкорила як більшість телеглядачів, так і тих, хто був у залі – як публіку, так і членів журі. Дуже сподіваюся, що така ж містика станеться і під час їх виступу в Нідерландах.

Go_A, фото: Facebook гурту
Go_A, фото: Facebook гурту

Але мене зараз більше хвилює інше: ситуація, яка виникла з Суспільним мовником з приводу фінансування переможця Нацвідбору. Наскільки мені відомо, ситуацію вже вирішили і гроші знайшли. Сподіваюся, що ми всі дарма хвилюємося. Але також у гурту немає сильного менеджменту і PR.

Оскільки на Нацвідбір йдуть молоді виконавці, то, можливо, потрібно продумати на майбутнє цей момент. І включати в контракт не тільки фінансування, але й PR-підтримку. У сучасному світі, без якісної PR-артилерійської всеєвропейської підготовки розраховувати на високі місця не доводиться.

Якщо ми не готові до такої допомоги, то потрібно міняти правила і головною умовою робити здатність артиста і його команди представити країну на високому рівні, здатність вкласти кошти в PR-підготовку в Європі, сам концертний номер і так далі, чого практично ні один з 16-ти півфіналістів Нацвідбору поодинці зробити не зміг би.

Якщо ж ми не здатні ні відмовитися від поточних правил, ні фінансувати виступи молодого артиста, у якого поки немає коштів, то нам варто відмовитися від домагань на більш-менш хороший результат в Європі і не рефлексувати на цю тему, не переживати – яке ж ми там місце займемо. Дива не буває. Надіслати починаючого безгрошового (але політично "чистого") артиста без фінансової підтримки і сподіватися, що він покаже результат – це утопія.

Не раз прогнози букмекерів були помилковими. Як ви оцінюєте шанси Little Big від Росії, яких добре знають українці?

Переваги Little Big – це дуже простий і яскравий образ, який зчитується швидко і легко (що дуже важливо для конкурсу), а також той самий всеєвропейський PR, якого так хочеться для Go_A: у багатьох країнах Little Big вже відомі, а протягом найближчих двох місяців, впевнений, вони ще і наростять PR-присутність, кошти є і у гурту, і у держави, яку вони представляють.

Для вас участь у Нацвідборі стала дебютом і випробуванням. Ви показали широкій аудиторії свій професіоналізм. А як ви готувалися до оцінювання? Я помітила, що підглядали на листочок-шпаргалку.

Професіоналізм, як я його розумію в даному випадку, це не зображати професора, який експромтом після виступу мовить нісенітницю з розумним виглядом, а ретельно підготуватися і з усіх боків оцінити пісню та виконавця в цілому. Що я і зробив перед конкурсом, а результати цієї своєї попередньої роботи вніс у вигляді тез у шпаргалку, в яку і підглядав, як Ви правильно помітили.

На етапі півфіналів не пройшли найсильніші вокалісти, випускники талант-шоу: Еліна Іващенко та Олександр Порядинський. Не раз чула, що їх "злило" журі, щоб протягнути інших у фінал. Прокоментуйте цей момент.

Їх "злило" не тільки журі, але й телеглядачі – вони теж поставили їм непрохідні оцінки. Очевидно, цим двом талановитим артистам чогось не вистачило, щоб переконати проголосувати за себе. Номер Еліни багатьом здався занадто важким і не вражаючим.

У Порядинського, думаю, інша проблема. Частину аудиторії зачарував цей новий тембр голосу вокаліста. Але інша частина аудиторії не дуже повірила і визнала це швидше імітацією чогось не свого, чужого. Тобто, кажучи простими словами, не повірила.

Але, повторюся, я дуже вірю в обох цих артистів. У них прекрасне майбутнє. Вони не з тих, хто опускають руки. Дуже можливо, що саме такий результат Нацвідбору – це найкращий розклад для їх майбутнього, який змусить працювати з потрійною енергією і явити нам у майбутньому щось чудове.

Хотілося б почути вашу експертну думку про українську музичну індустрію. Впевненими кроками рухається вперед NK. У Насті є мрія - Греммі. Як думаєте, реально?

Українська музична індустрія – це дуже непростий механізм, в якому, як в айсбергу, не все найважливіше перебуває на виду. Питання авторських відрахувань, питання концертних майданчиків, питання держпідтримки індустрії і так далі: ось ті питання, які впливають на розвиток індустрії набагато більше, ніж домагання NK на Греммі. Греммі для Насті – цілком посильне завдання, у неї все вийде, якщо вона і команда буде продовжувати "працювати" на цю ідею.

Чи є у вас свої "улюбленці" з артистів?

Як у обивателя, звичайного любителя музики, у якого в плеєрі телефону близько півтисячі артистів, звичайно ж, є. Але в тому, що стосується виконання моїх професійних обов'язків, я досить холодний. У мене немає улюбленців, так і тих, хто не в фаворі. Тих, хто є такими тільки виходячи з моїх особистих смакових пристрастей. Але я завжди люблю артистів, які працюють і намагаються довести до досконалості як свій продукт, так і способи його просування, донесення до аудиторії. Якщо артист і його команда таке роблять, то в цьому випадку – так, вони потрапляють в число "любимчиків".

Віталій Дроздов
Віталій Дроздов

Чула, що Вова Остапчук не просто так в Голосі країни побував - він хоче співати. З Володимиром у вас особливі стосунки. Як думаєте, чи змінився він після ведення Євробачення в Києві (як кажуть, упіймав зірку) та чи готовий до великої сцени?

Відтоді, як я познайомився з Володею, він змінився не сильно. Змінилася мішура і риторика, які є навколо нього. А ті внутрішні принципи і установки, які є у Володі – вони були завжди. З деякими з них я згоден, деякі б оскаржив. Але вони були завжди, він дуже цільна особистість.

Чи готовий він до великої сцени? Вже точно не менше, ніж був готовий Артур Пирожков перед стартом музичної кар'єри.

Чи вийде у нього реалізувати цей потенціал? Подивимося. Не до кінця впевнений, що Володя цього хоче і що йому це потрібно.

Якщо вже говорити про шоуменів, яким потрібно переходити до виконавчої пісенної кар'єри, то я швидше б говорив про Лесю Нікітюк. На її місці я б зараз пішов саме в пісенну творчість. Для Лесі зараз це був би більш очевидний і правильний крок, ніж для Володі.

Чий талант в Україні ще недооцінений, на ваш погляд?

Таких можна назвати близько двох десятків. Тому не хотів би називати багато імен, щоб не забути незаслужено інших. Але, оскільки основою для нашої розмови став Нацвідбір, скажу про виконавця, який стояв поруч з Мариною KRUTь і займався продакшеном її пісні. Цього виконавця звати Adam, він робить дуже цікаву сучасну музику, яка може бути цікава при цьому як любителям нового експериментального, так і любителям простої гарної мелодії і смислів.

Як часто ви слухаєте музику вживу? Чи ходите на концерти?

Так, я люблю концерти. На жаль, всі цікаві виступи відвідати не можу, але буваю регулярно.

Який ваш особистий музичний топ? Можете перерахувати трійку-п'ятірку, кого слухаєте?

Ні, я не зможу відповісти на це питання. У мене півтисячі виконавців у плейлисті, і я не зможу звести їх до трьох імен. Яким жанрам віддати перевагу для цього топа? Я люблю дуже різну музику: у мене в плеєрі і класична музика (я великий шанувальник музики бароко), і гаражний рок кінця 60-х, і хіп-хоп від 80-х до 2020-го, дуже багато інді-року найрізноманітніших напрямків, жанрів та епох, багато електронної музики, від Kraftwerk до Danger Mouse, так і поп-музики різної вистачає, від the Beatles і Frank Sinatra до Monatik і Amy Winehouse. Топа як такого немає. Є тільки проблема вибору, коли хочеться послухати щось улюблене.

Артистам-початківцям завжди було складно пробитися на радіо. Зараз за допомогою соцмереж і Ютуба можна самому себе просувати, як сталося з Джеррі Хейл. Як часто бувають такі винятки?

Напевно, не сильно часто, раз Ви питаєте. Якби таких винятків було багато, вони були б більше на слуху. Але вони є. Інша справа, що домогтися дійсно масового успіху, з великими залами і турами неможливо, роблячи ставку тільки на один вид медіа. Тому основа успіху - в грамотному поєднанні як радіо, так і діджитал-активності.

Що б ви порадили молодим артистам на початку шляху: куди йти, що робити, як себе розкрутити?

В одному реченні відповісти на питання, якому багато присвячують все життя? Це неможливо. Молодим артистам можу порадити не витрачати час на референс в продукті, а шукати своє унікальне звучання і образ, це перше.

Вивчати маркетинг і те, як в сучасному світі діють методи комунікації та просування, це друге.

Шукати команду однодумців, які будуть займатися з вами вашими справами, тому що вони горять ідеєю, а не тому що прямо зараз хочуть на вас заробити, це третє.

Юлія Абрамова

Нагадаємо, раніше переможниця Євробачення 2004 Руслана поділилася своєю думкою про гурт Go_A та Нацвідбор на "Євробачення", який пройшов у лютому.

Також читайте, як пройшов фінал Нацвідбору на Євробачення 2020: про тріумф Go_A, сльози KHAYAT і друге "заміжжя" Тіни Кароль.